Friday, February 1, 2013

http://www.smileycodes.info Alhamdulillahhttp://www.smileycodes.info


Alhamdulillah ,
1000 kali syukur dipanjatkan kepada ALLAH SWT atas segala limpah kurniaannya. Hari ni, serius I rasa I happy sangat sebab I rasa apa yang I minta pada DIA (ALLAH SWT) tiga tahun yang dulu dah dimakbulkan. I’m really happy!

Patah tumbuh hilang berganti.

Yeah! Memang patah tumbuh hilang berganti dan I rasa I dapat somebody yang lebih baik dari si dia yang sebelum ni. I cakap macam tu bukan sebab I happy ada yang baru tapi I cakap macam tu sebab si dia yang baru ni menjadikan I berperasaan balik. Maksud berperasaan balik ialah I tak boleh lari dari “JEALOUS” ! Hehe. . .
SWEAR !
Sebelum ni, I admit I ada jumpa yang lain dan I pernah cuba untuk serius dengan yang lain tapi I susah sangat-sangat nak jealous. I takde rasa jealous pun sebelum ni tapi dengan dia ni , I rasa I dah ada balik perasaan macam tiga tahun sebelum ni. Ni contoh I jealous sikit , masa dia call I, lepas tu tetibe dia dapat incoming call :-

Si dia : Ewm…ibu tadi ada 10 missed call dari kawan ayah. Sekarang ada incoming call lagi dari dia. Ibu tunggu ayah kejap boleh tak?
Me     : Okay.  G la jawab dulu. Ibu tunggu ayah.
Si dia : Tapi kawan ayah ni perempuan tau.
Me    : Alahaiii. .  . kawan je pun kan. Takpe , takpe. . . Jawab je la. Ibu tunggu. . .
Si dia : Sorry tau ibu. . .
Me    : Haiisshh. . . takde apa la. G je la jawab , kesian kawan tu tunggu. *Okay ! ni hanya pada mulut je ye. . . kalau pada hati, “omygosshh!! Jangan la cakap lama-lama kalau tak jawab terus pun takpe..hehe.”. .  .*
------------waiting-----------------------waiting--------------------waiting------------------------
Si dia : Ibu, lama ke tunggu?
Me    :  Takde la. *ni pun hanya pada mulut , dalam hati “walaupun cuma 5 minit, rasa lama sangat kena tinggal tau tak ! HUHU. . .*
Si dia : Sorry ek. . . kawan tadi tu bf dia buat hal. Bf dia tu geng ayah dekat maktab. Budak perempuan tu pun budak maktab ayah jugak.
Me    : Ayah. . .LDP (Lembaga Disiplin Pelajar) season dah tamat la. HAHA(!)*ameekkaww!*
Ha! Bila dia explain hilang rasa jealous yang sikit tadi tu. So, teruskan la bercakap dengan si dia.

*Kitorang memang akan tukar-tukar nama panggilan setiap dua minggu. Hehe. Masa kejadian di atas terjadi , kitorang baru start tukar pakai “ibu” “ayah.”   Tu bermakna kejadian terjadi dalam lingkungan 10januari2013-23januari2013*

Tapi. . .

Ada jugak la cerita sedih muncul. . .I bagi sedikit sinopsis and hope you will understand our situation.
I panggil dia Ir.AIMAN sebab dia memang obses sangat nak jadi engineer marine. Ir.AIMAN ni ada ex. Diorang berpisah sebab parents fatin (ex Ir.AIMAN)  tak suka Ir.AIMAN  atas sebab sedikit kesalafahaman. Itu pun terjadi masa  Ir.AIMAN keluar dengan fatin. Family fatin ni jenis kuat agama jadi parents fatin ni mula hilang respect la dekat Ir.AIMAN  sebab Ir.AIMAN berjumpa dengan anak mereka di Mid-Valley dan bukan datang ke rumah mereka di Negeri Sembilan seperti selalu.

Sejak  dari tu, Ir.AIMAN tidak dibenarkan berjumpa fatin. Hampir 6 bulan jugak mereka tidak bersua muka dan berhubung. Telefon bimbit milik si gadis dirampas oleh ibu bapanya atas alasan tidak suka melihat anak gadis mereka berhubung dengan lelaki  yang tidak menghormati mereka sebagai orang yang lebih tua. Seorang di MRSM SERTING, Negeri Sembilan dan seorang lagi nun jauh di MRSM MERBOK, KEDAH. Namun atas sebab dasar cinta, mereka yang merupakan olahragawan dan olahragawati maktab masing-masing cuba sedaya upaya untuk menang sesuatu perlawanan antara MRSM untuk memastikan adanya peluang untuk berjumpa secara senyap-senyap.

Apa yang memburukkan keadaan lagi ialah apabila hampir dengan percubaan SPM 2012,  ibu dan bapa fatin menyuruh dia memilih sama ada buang Ir.AIMAN ataupun buang family sendiri , fatin memilih untuk terus mengekalkan hubungannya dengan Ir.AIMAN, itu membawa maksud bahawa fatin tidak berada di sebelah pihak keluarganya sendiri. Pada mulanya, Ir.AIMAN memarahi fatin atas perbuatannya tetapi fatin merayu agar Ir.AIMAN menunggunya sehingga mereka habis belajar. Ir.AIMAN  pun bersetuju untuk menunggu.

Kisah ini bermula dari pertengahan form 4 (2011) sehingga ke sehari sebelum paper terakhir  SPM 2012 bagi calon aliran sains tulen dan sains reka cipta. . .

Kenapa sehingga ke sehari sebelum SPM 2012 je?

Sebab pada pagi sehari sebelum paper terakhir tu, ibu bapa fatin menelefon Ir.AIMAN dan meminta Ir.AIMAN untuk tidak lagi berhubung dengan fatin untuk mengelakkan fatin menjadi derhaka dan pada sebelah malamnya pula fatin sendiri menelefon Ir.AIMAN untuk memutuskan perhubungan mereka kerana kewujudan insan yang lain untuk menggantikan posisi Ir.AIMAN di hatinya. Ketenangan cuba di cari untuk menenangkan diri. Laman facebook di buka, tak sangka pula kecelaruan mula menghantui diri apabila melihat status relationship si gadis yang di cintai bersama lelaki yang lain.

Okey!
Macam tu kisah si dia ketika menjalinkan hubungan dengan seorang gadis sebelum I . Actually, I tak berapa kisah pun dengan kisah silam Ir.AIMAN ni sebab I kenal Ir.AIMAN ni lama sangat. Ir.AIMAN ni pun kawan lama I sejak sekolah rendah. Cerita ni pun bukan I dapat dari Ir.AIMAN sorang je sebab tu I percaya la jugak dengan cerita ni. *btw..thanks budak-budak maktab yang share info dengan I fasal story silam Ir.AIMAN  ni *

Tapi kan. . .

Ada satu situasi ni I rasa I sedih sangat. Masa awal-awal relationship kitorang, ex dia nangis sebab tahu dia ada yang baru *orang baru tu I la tapi I bukan perampas okay? I ambil dia masa dia officially break off dengan ex dia . kalau di  kira hampir-hampir 2 bulan jugak la masa tu dia break off dengan ex dia . * dan dalam masa yang sama kawan-kawan yang sama maktab dengan ex dia tu call si dia suruh dia terima ex dia balik. Ayat yang I tak boleh lupa. . .

Kawan dia : Dengar cerita kau ada awek baru ek?
Si  dia         : A’ah. Aku dah ada yang baru . Kenapa?
Kawan dia : Kau tak kesian ke dekat fatin? Dia nangis tau tak sebab tahu kau ada yang lain. *nama ex dia fatin*
Si dia          : Aku memang kesian tapi nak buat macam mana lagi, aku ada yang baru. Lagipun, kau pun tahu yang mak bapak dia tak suka aku. Aku tak nak dia belakangkan mak bapak dia. Kau nak ke tengok dia jadi anak derhaka sebab aku? Kau pun tahu yang dia pilih aku lebih dari mak bapak dia.
Kawan dia : Takkan kau tak boleh terima dia? Kau dengan dia lama kot.
Si dia          : Susah la wei. Kau tak tahu benda sebenar. Dia suruh aku tunggu, fine aku tunggu. Aku bukak facebook dia buat relationship dengan  orang lain, pastu kau nak suruh aku sambung tunggu dia sampai bila? Sampai berjanggut?
Kawan dia : Kau tinggalkan je la awek baru kau tu, balik la dekat fatin. . .
Si dia          : Gila ! aku dah janji dengan kakak-kakak dia yang aku nak jaga adik diorang . Aku dah janji dekat dia aku nak jaga dia. Aku dah sayang dia kau tau tak?
Kawan dia  : So, kau dah tak boleh terima fatin?
Si dia          : Aku memang rasa bersalah dekat fatin sebab aku cakap aku nak tunggu dia tapi aku jadi tak jadi  nak tunggu bila dia buat relationship dengan orang lain. Aku sedih tau tak nampak status dia tu. Sekarang aku dah sayang awek aku yang baru , aku dah bagi hati aku dekat dia.
Kawan dia  : Kau tinggalkan je la awek kau. Kau pun baru lagi dengan awek kau tu kan. . .
Si dia           : Tak mungkin la. Kau ingat awek baru aku tu apa? Lagipun, family kitorang support apa yang kitorang buat. Kalau aku dengan fatin, memang la mak aku okay tapi bapak aku tak suka. Kalau family fatin , memang conform-conform mak bapak dia tak suka aku.
Kawan dia  : Takpe la kalau kau dah tak nak. Aku ni call sebab fatin call nangis-nangis bila kau tak nak terima dia balik.

Then, blaa. . . blaa. . .blaa. . .

Malam yang I dengar apa kawan dia cakap  macam tu, serius I nangis tapi I buat alasan tekak I kering sebab tu suara I serak-serak sikit. Sedih sangat tau ! I tunggu saat macam ni datang dalam hidup I lama sangat, tetiba bila saat tu datang. . . ada pulak dugaan tiba tapi I bersyukur sebab dia tetapkan pendirian dia untuk terus dengan I.

Note:-
*ayat yang bergaris merah tu yang buat I sedih.

xoxo,
 HanieyHannazaki  a.k.a HaniJamaluddin

2 comments:

Nurul R'roll said...

heyyy , wish for your happiness !=) congratulations beb !

Haniey Jamaluddin @ http://hanizzaq.blogspot.com/ said...

heyy ! thanks babe !
congrats for you too yea! :)